یادداشت های یک شیزو

یگانه تفاوت شما با دیوانگان در این است که آنها در اقلیت اند

یادداشت های یک شیزو

یگانه تفاوت شما با دیوانگان در این است که آنها در اقلیت اند

Dreamers

بر شنزار سینه ات
خسته  خم می شوم
این کودک
از زمان تولد

 نخوابیده


پ. ن  ۱ :  از نزار قبانی بزرگ

پ . ن ۲ : بنده ایشان را بزرگترین شاعر عاشقانه سرا می دانم و حیف که تنها ۱۰ درصد آثارش ترجمه شده

نظرات 5 + ارسال نظر
301040 شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:18 http://301040.blogsky.com

واقعا به نظرتون از حافظ عاشقانه تر شعر می گه!؟

بنده با همه احترام به حافظ و حافظ دوستان عرض می کنم که اشعار قبانی رو فوق العاده بیشتر از حافظ دوست دارم ... دقت دارید که این تنها یه سلیقه ست نه معیار... شما حافظ دوست داری یکی دیگه لورکا دوست داره یکی دیگه اریش فرید رو می پسنده اون دوستمون که اون عقب نشسته ! طرفدار پانلو نروداست بغل دستی اش ! با اوکتاویو پاز حال میکنه و بقیه که اگه بخوام نام ببرم طول می کشه... من همه اینا رو دوست دارم و شعراشون رو می خونم ولی خب دیگه یکی رو بیشتر دوست دارم

نوستوس شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:24 http://nostos.mihanblog.com

نزار قبانی کجایی بوده مگه؟
چه باحس شعر می گه
دستش درست

او متولد دمشق بوده ولی سالها در بیروت زندگی می کنه و سرانجام تو لندن چشم از جهان می بنده ... داستان زندگیش بسیار جالبه...از سنت شکنی هایی که در زبان شعر عرب می کنه تا تکفیر شدنش از سوی جامعه عرب و حتی مقصر دونستن او در حمله ی اسرائیل به اعراب به جرم اینکه او با اشعار عاشقانه اش جوانان عرب را از را به در کرده !

لیلیت شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:25 http://ladyla.blogsky.com

شعر سنتی ارزش و جایگاه خودش رو داره٬ اما شعر امروز هم به همون اندازه ارزش داره و برای ما که امروز داریم زندگی می‌کنیم واجبه که شعر معاصر رو هم بخونیم حتی بیشتر از کلاسیک ها. و این "ترین" ها کاملن یک ارزش گذاری شخصی هست که شاید تا چند سال دیگه عوض بشه. پس ای دوستان عزیز بیایید دست در دست هم شاعران معاصر را بشناسیم و در پایان عمر "ترینِ" ماندنیِ خودمان را انتخاب کنیم.

احسنت... احسنت... (لطفا با لحن احسنت احسنت گفتن نمایندگان مجلس خوانده نشود !)

سارا شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 14:14 http://sarahhhh.blogfa.com/

خیلی از بلاگتون خوشم اومد. من عاشق نزار قبانی ام
کتاب باران یعنی تو بر می گردی اش رو خوندین ؟
معرکست . ترجمه ی یغما گلرویی
راستی به خاطر شعر قشنگی ام که تو بلاگم نوشتین مرسی . آره یک عاشقانه ی آرام رو خوندم . نویسندش مرحوم نادر ابراهیمی
تمام کتاباشو دارم

آره دیگه وقتی میگم قبانی رو از همه شاعرای عاشقانه سرا بیشتر دوست دارم و افسوس می خورم که چرا تنها 10 درصد آثارش به فارسی ترجمه شده یعنی همه کتاباشو خوندم
از ابراهیمی هم کتابای مهم اش رو خوندم به جز رمان 7 جلدی آتش بدون دود که منتظر 25 ساعته شدن روزها هستم تا فرصت خواندنش را پیدا کنم

متین یکشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 00:24 http://gahnevesht-matin.blogfa.com

من چرا این پست رو ندیدم ؟ :D

و اینکه اون پستای دیگه کو ؟ :-"

ــــ

بخواب آرام کودک من ..

مَرد فردا !

کدوم پستای دیگه ؟ مگه چیزی کم شده ؟
احتمالا موقع خواب بوده ندیدی !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد